רשימת פרסומים בכתבי עת מדעיים
רשימת פרסומים של חוקרי המרכז בעברית
קלפר, ד., סקה, נ. (2017) המבחן הפסיכומטרי החדש: בדיקת תוקף רב-ממדית. מגמות 2017, 221-244. www.megamot-journal.org.il |
קנת-כהן, ת., סער, י. (2016). תגובה למאמרם של דוידוביץ' וסואן "על מריטוקרטיה ועל כושר הניבוי של תנאי קבלה בנוגע להצלחה בלימודים" (2015). החינוך וסביבו, ל"ח, 270-261. |
אסדי, א., שני, מ., בן-סימון, ע. ואברהים, ר. (2014). לוראת אלקראה: מערכת לאבחון פרטני של לקויות קריאה וכתיבה בשפה הערבית. מרכז אדמונד י. ספרא לחקר המוח והחוג ללקויות למידה, אוניברסיטת חיפה. |
פורטס, ר. (אוקטובר 2013). הוראה והערכה - קישור הכרחי ליצירת למידה. בטאון מכון מופ"ת, 51, 62-66. |
קלפר, ד. וסקה נ. (התקבל לפרסום). הבחינה הפסיכומטרית החדשה - בדיקת תוקף רב-ממדית. מגמות. |
קרליץ, צ. ובן-סימון, ע. (2013). הערכה מיטבית בהשכלה הגבוהה: אתגרים והצעות לשיפור. הערכה באקדמיה, 3, 41-45. |
קנת-כהן, ת. (2013). הקשר בין כישורים לימודיים ודפוסי קבלת החלטה בבחירת לימודים ובין נשירה בהשכלה הגבוהה (עבודת דוקטורט). |
כהן, י., נבון ד. (2009). אפליה בבחינות הכניסה לאוניברסיטאות או ארטיפקטים סטטיסטיים: תגובה לגמליאל וקאהן (2004). מגמות, כרך מו (3), 398-418. |
אללוף, א. ומילגרום, צ. (2005). פיתוח משימות מבחן למשוב הבית-ספרי במדע וטכנולוגיה לבית-הספר היסודי. אאוריקה, כתב עת להוראת מדעים וטכנולוגיה בבית הספר היסודי, 21 (26-31). |
אללוף, א. (2004). הערכת יישומה של ההעדפה המתקנת בארצות-הברית - סקירת מחקרים - אצל ע' מאור (עורכת). העדפה מתקנת בישראל - מדיניות, היבט השוואתי, יישום ואתגרים. הוצאת רמות, אוניברסיטת תל-אביב. |
כהן, י. (2000). בחירת תלמידים להשכלה הגבוהה - אפיון המערכת הישראלית. בתוך ש' גורי-רוזנבליט (עורכת). נגישות להשכלה גבוהה: היבטים חברתיים ותהליכי מיון (עמ' 90-81). ירושלים: מכון ון-ליר. |
קנת-כהן, ת., ברונר, ש. ואורן, כ. (1999). ניתוח-על של תוקף הניבוי של מרכיבי מערכת המיון לאוניברסיטאות בישראל כלפי מידת ההצלחה בלימודים. מגמות, מ (1), 71-54. |
אבירם, ת. ובן-סימון, ע. (1999). העברה חוזרת של מבחני המיון במתמטיקה ושפת אם לכיתות ח'. ירושלים: המרכז הארצי לבחינות ולהערכה ומשרד החינוך והתרבות. |
בן-סימון, ע. וקליש י. (1999). סקר לבדיקת שכיחות תלמידים עם קשיי למידה במיומנויות היסוד: קריאה, כתיבה וחשבון. ירושלים: המרכז הארצי לבחינות ולהערכה ומשרד החינוך והתרבות. |
אבירם, ת., כפיר, ר. ובן-סימון, ע. (1999). מבחן הישגים במדעים לכיתות ו'. ירושלים: המרכז הארצי לבחינות ולהערכה ומשרד החינוך והתרבות. |
קנעזה, ג., אבו-פנה, מ., אל-שייך, ס., ג'ובראן, ס., ג'ריס, מ., סעדי, ח., עזיאזה, ח., עלי סעיד, מ. ופארג', ס. (1998). מסקנות דידקטיות והמלצות אופרטיביות בהתבסס על תוצאות מבחן המשוב בערבית לכיתות ד' ו-ח' שהועבר ביוני 1996. ירושלים: המרכז הארצי לבחינות ולהערכה ומשרד החינוך, התרבות והספורט. |
אבירם, ת., כפיר, ר. ובן-סימון, ע. (1998). מבחן הישגים במתמטיקה לתלמידי כיתות ד'. ירושלים: המרכז הארצי לבחינות ולהערכה ומשרד החינוך והתרבות. |
בן-סימון, ע., חמזה, ח. (1998). מבחן הישגים בשפת אם (ערבית) לתלמידי כיתות ד'. ירושלים: המרכז הארצי לבחינות ולהערכה ומשרד החינוך והתרבות. |