מחקרים שעשו שימוש במערכת תפקודי למידה - מת"ל

הנחיות להגשת בקשה לביצוע מחקר מבוסס מת"ל

הערכת תפקודי שפה בסיסיים בשפה העברית של סטודנטים עולים
·תמר בורנשטיין, ענת בן-סימון ונורית ענבר

הערכת תפקודי שפה בסיסיים בשפה העברית של סטודנטים עולים - מצגת
· תמר בורנשטיין, ענת בן-סימון ונורית ענבר

מבנה מבחני השפה במת"ל - מערכת לאבחון לקויות למידה - מצגת
· נורית ענבר-וייס, ענת בן-סימון ומאיר ברנרון

Ashkenazi, S., and Silverman, S. (2017). Multiple Skills Underlie Arithmetic Performance: A Large-Scale Structural Equation Modeling Analysis. Journal of Numerical Cognition, Vol. 3(2), 496-515.

Ben-Simon, A., Beyth-Marom, R., Inbar-Weiss, N., and Cohen Y. Regulating the Diagnosis of Learning Disability and the Provision of Test Accommodations in Institutions of Higher Education, Paper presented at the 34th International Association for Educational Assessment (IAEA) annual conference, Cambridge, Sept. 2008.

Furman, T., & Rubinsten, O. (2012). Symbolic and non symbolic numerical representation in adults with and without developmental dyscalculia. Behavioral and Brain Functions, 8, 1-15.

Gabay, Y. (2021). Delaying feedback compensates for impaired reinforcement learning in developmental dyslexia. Neurobiology of learning and memory, 185, 107518.

Gabay, Y., Dundas, E., Plaut, D., & Behrmann, M. (2017). Atypical perceptual processing of faces in developmental dyslexia. Brain and language, 173, 41-51.

Gabay, Y., Karni, A., & Banai, K. (2018). Learning to decipher time-compressed speech: Robust acquisition with a slight difficulty in generalization among young adults with developmental dyslexia. PloS one, 13(10), e0205110.

Gabay, Y., Shamay-Tsoory, S. G., & Goldfarb, L. (2016). Cognitive and emotional empathy in typical and impaired readers and its relationship to reading competence. Journal of Clinical and Experimental Neuropsychology, 38(10), 1131-1143.

Rubinsten, O., Korem, N., Perry, A., Goldberg, M., & Shamay‐Tsoory, S. (2020). Different neural activations for an approaching friend versus stranger: Linking personal space to numerical cognition. Brain and behavior, 10(6), e01613.

Shahar, G., Soffer-Dudek, N., Tzelgov, J., Ben-Simon, A. ( 2021). Mapping Statistical Suppression Situations Using Structural Equation Modeling (2021), National Institute for Testing and Evaluation (NITE), RR 21-02.

Tzelgov, J., Zohar-Shai, B., Labovich, T., Goldman, R., Ben Simon, A., Rubinsten, O. ( 2017). Young Adults with Developmental Dyscalculia Do Represent and Process Number Magnitude (2017). National Institute for Testing and Evaluation (NITE), RR 17-02.