שאלות על הרצאה/שיחה

שאלות על הרצאה/שיחה
Lecture/Conversation and Questions

מה נבדק?

בשאלות אלו תאזינו לקטע מתוך הרצאה או לשיחה קצרה בין שני אנשים, ותענו על שאלות (כתובות, לא מושמעות) הנוגעות למה ששמעתם. ההרצאות והשיחות עוסקות במגוון תחומים רחב, לרוב מעולם האקדמיה, והשאלות בודקות את יכולתכם להבין את המידע ששמעתם. השאלות עוסקות ברעיונות העיקריים והמשניים בהרצאות ובשיחות, בפרטים המופיעים בהן, במסקנות העולות מהן וכן הלאה.

הוראות

בתחילת פרק "שאלות על הרצאה/שיחה" ניתנות הוראות כדוגמת אלה:

You will hear a recording that is about 30, 60 or 90 seconds in length, followed by one or two questions about what you heard in the recording. For each question, choose the most appropriate answer based on the recording.
Please put your headphones on. Click ▶ to start the recording.

תשמעו קטע שמע שאורכו כ-30, 60 או 90 שניות, ולאחריו שאלה אחת או שתי שאלות הנוגעות למה ששמעתם. בכל שאלה עליכם לבחור את התשובה המתאימה ביותר לפי הקטע.
אנא הרכיבו את האוזניות. לחצו על ▶ להשמעת הקטע.

לְמה לשים לב?

  • אין הגבלה על מספר ההאזנות החוזרות לקטע שמע. ואולם, הזמן המוקצב לפרק מיועד לכל קטעי השמע ולכל השאלות. זמן זה אינו מספיק להאזנה חוזרת לכל הקטעים במלואם.
  • בכמה מקטעי השמע תשמעו אדם אחד מדבר, ובכמה מהם תשמעו שיחה בין שני אנשים - אישה וגבר.
  • האיור המלווה מופיע בחלקו השמאלי של הצג, והוא נועד לתת הֶקשר כללי לקטע השמע - למשל, לשקף את מין הדובר או הדוברים. האיור אינו כולל מידע על התשובות לשאלות.
  • מעל האיור נמצא משפט הֶקשר שמוסר מידע בסיסי על קטע השמע, כגון נושא ההרצאה או זהות המשתתפים בשיחה.
  • תוכלו לדעת כמה זמן עבר מתחילת קטע השמע וכמה זמן נותר עד לסיומו לפי סרגל ההתקדמות שמתחת לאיור.
  • השאלות מופיעות בחלקו הימני של הצג. אם ברצונכם להסתיר אותן במהלך השמעת הקטע, לחצו על כפתור Hide. כשתרצו לראות את השאלות, לחצו על כפתור Show.
  • בכניסה לכיתה תקבלו דף טיוטה. תוכלו להשתמש בדף הטיוטה שקיבלתם כדי לכתוב לעצמכם הערות תוך כדי האזנה לקטע. בסוף המבחן יש למסור את דף הטיוטה לבוחנים.

אנו ממליצים להאזין לקובצי השמע שמופיעים בהמשך באמצעות אוזניות.

דוגמאות:

קטע שמע 1 - קצר

Two students, Amir and Tali, meet at the science laboratory.

שאלה 1

Amir and Tali are meeting at the laboratory because they have to -
(1) compare methods of analyzing data
(2) meet with Professor Cohen
(3) put their equipment away
(4) do their experiment again

תרגום השאלה:
אמיר וטלי נפגשים במעבדה מכיוון שעליהם -
(1) להשוות שיטות של ניתוח נתונים
(2) להיפגש עם פרופסור כהן
(3) לסדר את הציוד שלהם
(4) לבצע את הניסוי בשנית

התשובה הנכונה היא 4.


קטע שמע 2 - קצר

Anna and George are talking about a lecture they heard about Steiner schools.

שאלה 1

George tells Anna that -
(1) Steiner schools are still very popular today
(2) the first Waldorf school was in a cigarette factory
(3) the first Waldorf school was opened long before the first Steiner school
(4) Waldorf schools and Steiner schools are different names for the same thing

תרגום השאלה:
ג'ורג' מספר לאנה ש -
(1) בתי ספר מסוג שטיינר עדיין פופולריים היום
(2) בית הספר הראשון מסוג וולדורף היה בבית חרושת לסיגריות
(3) בית הספר הראשון מסוג וולדורף נפתח זמן רב לפני בית הספר הראשון מסוג שטיינר
(4) בתי ספר מסוג וולדורף ובתי ספר מסוג שטיינר הם שני שמות לאותו הדבר

התשובה הנכונה היא 4.


קטע שמע 3 - קצר

Listen to part of a lecture about the United States Constitution.

שאלה 1

The lecture mainly discusses the __________ the U.S. Constitution.
(1) creation of
(2) rights mentioned in
(3) structure and purpose of
(4) original seven articles in

תרגום השאלה:
ההרצאה דנה בעיקר ________________ חוקת ארצות הברית.
(1) ביצירתה של
(2) בזכויות הנזכרות ב-
(3) במבנה ובמטרה של
(4) בשבעת הפרקים המקוריים של

התשובה הנכונה היא 3.


קטע שמע 4 - בינוני

Listen to part of a lecture on jackals.

שאלה 1

The main purpose of the lecture is to -
(1) describe where most jackals are found
(2) show that jackals and people can live together
(3) explain why jackals may be in danger
(4) provide basic information about jackals

תרגום השאלה:
המטרה העיקרית של ההרצאה היא -
(1) לתאר היכן אפשר למצוא את מרבית התנים
(2) להראות שתנים ואנשים יכולים לחיות ביחד
(3) להסביר מדוע ייתכן שסכנה נשקפת לתנים
(4) לספק מידע בסיסי על תנים

התשובה הנכונה היא 4.

שאלה 2

What does “jackals are omnivores” mean?
(1) They eat both meat and vegetation.
(2) They look like dogs, foxes and wolves.
(3) They defend their territory.
(4) They live in pairs.

תרגום השאלה:
מה פירוש "תנים הם אומניבוריים"?
(1) הם אוכלים הן בשר והן מזון מהצומח.
(2) הם דומים במראם לכלבים, לשועלים ולזאבים.
(3) הם מגנים על הטריטוריה שלהם.
(4) הם חיים בזוגות.

התשובה הנכונה היא 1.


קטע שמע 5 - בינוני

Listen to part of a lecture on the ideas of Jean Piaget.

שאלה 1

The lecture mainly discusses -
(1) Piaget's views on ways to develop a child's intellect
(2) why new experiences can be hard for children
(3) Piaget's theory of cognitive development in children
(4) why some children are more intelligent than others

תרגום השאלה:
ההרצאה דנה בעיקר ב -
(1) השקפותיו של פיאז'ה על דרכים לפיתוח האינטלקט אצל ילדים
(2) סיבה לכך שחוויות חדשות עלולות להקשות על ילדים
(3) תאוריה של פיאז'ה על התפתחות קוגניטיבית של ילדים
(4) סיבה לכך שילדים מסוימים נבונים יותר מאחרים

התשובה הנכונה היא 3.

שאלה 2

Piaget suggested that intellectual development -
(1) is not fully understood
(2) continues even in old age
(3) relies mainly on assimilation
(4) occurs in stages

תרגום השאלה:
פיאז'ה העלה את הרעיון שהתפתחות אינטלקטואלית -
(1) אינה מובנת במלואה
(2) נמשכת גם בגיל הזקנה
(3) נסמכת בעיקר על הטמעה
(4) מתרחשת בכמה שלבים

התשובה הנכונה היא 4.


קטע שמע 6 - בינוני

Listen to part of a lecture about Fordite.

שאלה 1

Which of the following is not true of Fordite?
(1) It is easy to cut.
(2) It is colorful.
(3) It is used to make jewelry.
(4) It is a natural material.

תרגום השאלה:
איזה מהתיאורים הבאים אינו מאפיין פורדייט?
(1) קל לחתוך אותו.
(2) הוא צבעוני.
(3) משתמשים בו לייצור תכשיטים.
(4) הוא חומר טבעי.

התשובה הנכונה היא 4.

שאלה 2

Why is it hard to find Fordite today?
(1) There is more agate available than there used to be.
(2) The way cars are painted today is different than in the past.
(3) More jewelry is now made from Fordite.
(4) The Ford automobile company stopped allowing workers to sell the material.

תרגום השאלה:
מדוע קשה למצוא פורדייט היום?
(1) היום ברקת זמינה יותר מבעבר.
(2) האופן שבו צובעים מכוניות היום שונה מן האופן שבו עשו זאת בעבר.
(3) היום יוצרים יותר תכשיטים מפורדייט.
(4) חברת המכוניות פורד הפסיקה לאשר לעובדיה למכור את החומר.

התשובה הנכונה היא 2.


קטע שמע 7 - ארוך

Two friends, Dan and Gali, are discussing a trip to America.

שאלה 1

What makes New Haven pizza unusual?
(1) It is baked in an oven.
(2) The tomato sauce is the most important ingredient.
(3) It has been made the same way since the early 1900s.
(4) There is no cheese on it.

תרגום השאלה:
מדוע הפיצה של ניו הייבן יוצאת דופן?
(1) היא נאפית בתנור.
(2) רוטב העגבניות הוא המרכיב החשוב ביותר.
(3) מכינים אותה באותו האופן מאז תחילת המאה העשרים.
(4) אין עליה גבינה.

התשובה הנכונה היא 2.

שאלה 2

What is Gali's opinion of New Haven pizza?
(1) It is delicious but not worth waiting in line for.
(2) It is not as good as the pizza in New York.
(3) It was the best pizza she ate during her vacation.
(4) It tasted more like Italian pizza than anything she had eaten before.

תרגום השאלה:
מה דעתה של גלי על הפיצה של ניו הייבן?
(1) הפיצה טעימה מאד, אבל אינה מצדיקה המתנה בתור.
(2) הפיצה לא מוצלחת כמו הפיצה בניו יורק.
(3) זו הפיצה הטובה ביותר שאכלה במהלך חופשתה.
(4) טעמה דמה לזה של פיצה איטלקית יותר מכל דבר אחר שאכלה לפני כן.

התשובה הנכונה היא 3.


קטע שמע 8 - ארוך

Listen to a museum guide and a visitor talk about an exhibit.

שאלה 1

The guide is mainly discussing -
(1) household items made in Warsaw, Poland
(2) how Norblin and Company made its silver products
(3) the company that made the candlesticks
(4) who owned the candlesticks

תרגום השאלה:
המדריכה מדברת בעיקר על -
(1) כלי בית שנוצרו בוורשה, פולין
(2) הדרך שבה ייצרה "נורבלין" כלי כסף
(3) החברה שייצרה את הפמוטים
(4) הבעלים של הפמוטים

התשובה הנכונה היא 3.

שאלה 2

According to the guide, Norblin and Company made items out of silver plate rather than sterling silver because -
(1) silver plate is stronger than sterling silver
(2) silver plate was in style at that time
(3) it was hard to get sterling silver at that time
(4) middle-class customers could not afford sterling silver items

תרגום השאלה:
על פי המדריכה, חברת "נורבלין" ייצרה חפצים מצופים בכסף ולא עשויים מכסף סטרלינג מפני ש -
(1) ציפוי כסף חזק יותר מכסף סטרלינג
(2) ציפוי כסף היה אז באופנה
(3) בימים ההם קשה היה להשיג כסף סטרלינג
(4) ללקוחות ממעמד הביניים לא היו אמצעים לרכוש כלים מכסף סטרלינג

התשובה הנכונה היא 4.


קטע שמע 9 - ארוך

Listen to part of a lecture on The Canterbury Tales.

שאלה 1

What is true about The Canterbury Tales?
(1) It features people from many different backgrounds.
(2) The stories in it are all written in the same style.
(3) It is the only work that Chaucer ever wrote.
(4) Chaucer wrote it after his pilgrimage to Canterbury.

תרגום השאלה:
מה נכון לומר על "סיפורי קנטרברי"?
(1) מסופר בהם על אנשים מרקעים מגוונים.
(2) כולם כתובים באותו הסגנון.
(3) זו היצירה היחידה שצ'וסר חיבר.
(4) צ'וסר חיבר אותם אחרי שעלה לרגל לקנטרברי.

התשובה הנכונה היא 1.

שאלה 2

Why was Chaucer’s book different from other books of his time?
(1) It was written in a new literary genre.
(2) Chaucer used scholarly language to write it.
(3) It was written in Middle English.
(4) Most of the book focuses on secular themes.

תרגום השאלה:
מדוע היה ספרו של צ'וסר שונה מספרים אחרים מאותה תקופה?
(1) הוא נכתב בסוגה ספרותית חדשה.
(2) צ'וסר כתב אותו בשפה מלומדת.
(3) הוא נכתב ב"אנגלית תיכונה".
(4) רוב הספר מתמקד בנושאים חילוניים.

התשובה הנכונה היא 3.