רשימת פרסומים בכתבי עת מדעיים
רשימת פרסומים של חוקרי המרכז בעברית
בן-סימון, ע., קליש, י. (1998). מבחן הישגים בשפת אם (עברית) לתלמידי כיתות ד'. ירושלים: המרכז הארצי לבחינות ולהערכה ומשרד החינוך והתרבות. |
בן-סימון, ע., קליש, י. (1998). מבחן הישגים בשפת אם (עברית) לתלמידי כיתות ח'. ירושלים: המרכז הארצי לבחינות ולהערכה ומשרד החינוך והתרבות. |
בן-סימון, ע., חמזה, ח. (1998). מבחן הישגים בשפת אם (ערבית) לתלמידי כיתות ח'. ירושלים: המרכז הארצי לבחינות ולהערכה ומשרד החינוך והתרבות. |
אבירם, ת., כפיר, ר. ובן-סימון, ע. (1998). מבחן הישגים במתמטיקה לתלמידי כיתות ח'. ירושלים: המרכז הארצי לבחינות ולהערכה ומשרד החינוך והתרבות. |
בלר, מ. (1994). סוגיות פסיכומטריות וחברתיות בתהליך ברירת סטודנטים לאוניברסיטאות בישראל. מגמות, ל"ו (1), 108-88. |
בלר, מ. (1994). חיזוי ההצלחה באוניברסיטה: עובדות בדוקות מול משאלות לב. מגמות, ל"ו (1), 130-123. |
אורן, כ. (1994). פוטנציאל לימודי גבוה ומימושו: פרופיל הישגי סביבתי ואישיותי של מחוננים שאותרו בשנות ה-20 לחייהם. מוסד "שמואל נאמן", הטכניון, חיפה. דוח מרכז מס' 187. |
בן-שחר, ג. ובלר, מ. (1993). על הריאיון האישי כמכשיר למיון ולברירה. מגמות, ל"ה (3-2), 259-246. |
גפני, נ. (1990). ההישגים הלימודיים בחשבון של התלמידים במגזר הערבי - השוואה בין 1975 ל-1989. מכון הנרייטה סאלד ומשרד החינוך והתרבות. ירושלים. |
נבו, ב. (1988). מבחנים פסיכולוגיים בישראל ובארה"ב - תמונת מצב (על בסיס מאמר של אנסטסי). בתוך ב. נבו ו-י. כהן (עורכים). בעיות נבחרות בהערכה ובמדידה (עמ' 68-7). ירושלים: המרכז הארצי לבחינות ולהערכה. |
נבו, ב. (בסיוע: איתן, מ. ושטרוך, נ.) (1988). סטנדרטים לעריכת מבחנים בחינוך ובפסיכולוגיה - הצעה לתקנון ישראלי. בתוך ב. נבו ו-י. כהן (עורכים). בעיות נבחרות בהערכה ובמדידה (עמ' 140-69). ירושלים: המרכז הארצי לבחינות ולהערכה. |
אורן, כ. (1988). מבחן כניסה ארצי לפסיכולוגיה (מכא"ל) כדגם לבנית מבחן הישגים ארצי. בתוך ב. נבו ו-י. כהן (עורכים). בעיות נבחרות בהערכה ובמדידה (עמ' 181-141). ירושלים: המרכז הארצי לבחינות ולהערכה. |
נבו, ב. (בסיוע: ליפשיץ, ה. ופומרנץ, ב.) (1988). הערך העיוני והיישומי של שאלוני משוב נבחנים. בתוך ב. נבו ו-י. כהן (עורכים). בעיות נבחרות בהערכה ובמדידה (עמ' 208-183). ירושלים: המרכז הארצי לבחינות ולהערכה. |
בן-סימון, ע. (1988). השפעה של היבחנות חוזרת על הישגים במבחנים פסיכומטריים. בתוך ב. נבו ו-י. כהן (עורכים). בעיות נבחרות בהערכה ובמדידה (עמ' 249-209). ירושלים: המרכז הארצי לבחינות ולהערכה. |
כהן, י. (1988). מבחנים ממוחשבים - סיכויים, סיכונים וסייגים. בתוך ב. נבו ו-י. כהן (עורכים). בעיות נבחרות בהערכה ובמדידה (עמ' 296-251). ירושלים: המרכז הארצי לבחינות ולהערכה. |
בן-סימון ע., נבו, ב. (1988). ראיון אישי ככלי מיון. בתוך ב. נבו ו-י. כהן (עורכים). בעיות נבחרות בהערכה ובמדידה (עמ' 360-297). ירושלים: המרכז הארצי לבחינות ולהערכה. |
בלר, מ., מלמד, א. (1988). יצוגים עציים ומימדיים של המבחנים והפריטים בבחינות הכניסה הפסיכומטריות לאוניברסיטאות. בתוך ב. נבו ו-י. כהן (עורכים). בעיות נבחרות בהערכה ובמדידה (עמ' 382-361). ירושלים: המרכז הארצי לבחינות ולהערכה. |